سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: نظامیان رژیم صهیونیستی با عملیات شهادت طلبانه در شهر هسته‌ای دیمونا به حالت آماده‌باش کامل در آمدند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد نیروهای امنیتی اسرائیل در تمامی مراکز خرید، خیابان‌ها و  راه آهن مستقر شدند.

برتی اوهایون مقام عالی رتبه پلیس رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد: نیروهای ما در آماده باش کامل قرار دارند زیرا ما می‌ترسیم که حملات ضد اسرائیلی پس از عملیات دیمونا افزایش یابد.

اوری بارلو فرمانده پلیس اسرائیل در مناطق جنوبی هم اعلام کرد تعداد زیادی از نیروهای پلیس در مناطق جنوبی شهر الخلیل که به دیمونا راه دارد مستقر هستند و ما از ساکنان این مناطق می‌خواهیم جانب احتیاط را نگه دارند.

منابع رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند ارتش اقدام به توزیع اسلحه میان افراد برای محافظت از مجتمع‌های مسکونی در نواحی مرزی با جنوب لبنان نموده است.

این در حالی است که ارتش همچنین حضور در چهارراه‌ها و موانع نظامی در کرانه باختری را افزایش داده و عملیات تفتیش در کرانه باختری نیز به صورت ملموسی در ایستگاه‌های بازرسی تشدید شده است.

منابع امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند روزگذشته بیش از 50 تهدید برای انفجار در داخل اسرائیل دریافت کرده‌اند.

شبکه فرانس 24 هم گزارش داد در پی این عملیات رژیم صهیونیستی قصد دارد مانعی الکترونیکی به طول 220 کیلومتر در صحرای سینا مستقر کند.

این در حالی است که شینهوا گزارش داد کمیته مقاومت مردمی فلسطین، دو کارخانه واقع در بخش جنوبی رژیم صهیونیستی را با حملات موشکی درهم کوبید.

کمیته مقاومت ملت فلسطین و جنبش آزادی‌بخش فلسطین (فتح) مسئولیت این حملات را برعهده گرفتند.

مبارزان فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کردند: موشکباران کارخانه‌های رژیم صهیونیستی در پاسخ به قتل ابوالصاعد فرمانده ارشد کمیته مقاومت مردمی فلسطین در بمباران هوایی انجام گرفته است.

مشیر المصری، دبیر فراکسیون جنبش مقاومت اسلامی حماس در مجلس قانون‌گذاری فلسطین اعلام کرد: عملیات شهادت‌طلبانه دیمونا، امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را به چالش کشاند.

وی افزود: این واکنشی طبیعی به سیاست‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی است و رژیم صهیونیستی باید بداند، تداوم سیاست‌های تجاوزکارانه‌اش هرگز امنیت و آرامش را برای این رژیم به ارمغان نخواهد آورد بلکه زندگی را به کامش تلخ می‌کند.

با افزایش ترس در میان مقام‌های رژیم صهیونیستی، تزاحی هنگبی، رئیس کمیسیون روابط خارجی و دفاعی پارلمان این رژیم خواستار ترور سران حماس شد.

وی در گفت‌وگو با رادیو اسرائیل، عملیات شهادت طلبانه دیمونا را به‌عنوان تغییری در راهبرد حماس ارزیابی کرد و گفت: حماس چند سال بود که از اجرای حملاتی به این صورت علیه اسرائیل دست برداشته بود ما نباید به سران حماس اجازه دهیم احساس امنیت کنند.

کد خبر 43598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز